Julia och jag...

Julia och jag bestämde oss för att stanna hemma i fredags medan de andra åkte till Blantyre för en utekväll. Jag gick till Julia där vi rostade nötter. Sen var det dags för middag. Det är inte den bästa maten hos Julia måste jag säga. Vi fick nsima, pasta i tomat- och löksås, benbitar i tomat- och löksås, fisk i tomat-och löksås och oljig sallad i tomat- och löksås. Efterrätten var i alla fall bra – vattenmelon. Efter maten gick vi in på Julias rum och smaskade i oss choklad från Sverige.

 

Tänkte ta sovmorgon på lördag, men familjen går ju upp så himla tidigt och väggarna är ju minimaltunna så jag hör ju allt oväsen. Vaknade före sju, men gick inte upp förrän halv åtta. Julia kom förbi och jag åt frukost och sen åkte mina värdföräldrar bort. Vi följde med Gibbe och de två barnen i familjen till marknaden. Jag bar lillpojken på ryggen hela vägen och så ska jag även bära mina egna barn i framtiden. Skitpraktiskt ju. Bara vira runt lite tyg och vips så sitter ungen fast. Hemma igen skalade vi jordnötter med Gibbes kompis Happy och sen åt vi lunch. Det blev friterad potatis, spagetti, kyckling med vitlökssmak och färsk vitkålssallad. Gott var det! Mango och banan till efterrätt var ju också hur gott som helst. Efter maten låg vi mätta och supertrött och degade i soffan. Då vi piggnade till tränade vi lite lätt på golvet med Gibbe och Happy. Träningen skapade lite mer plats i magen så då rostade vi nötterna som vi skalat. Vi åt även mango igen. Julia hade då varit hos mig i åtta timmar, så då gick vi till Julias hus. Jag stannade inte så länge, men jag hann få i mig både muffins och chokladkaka. Hemma fick jag resterna från lunchen till middag och papaya till efterrätt.

 

Julia och jag hela helgen. Även idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }