Malawi is HOT!

På morgonen fick jag sova ända till 6.30! Wow, det märks att det är lördag... Efter bästa frukosten (havregrynsgröt och kokt ägg) åkte jag och Gibson till Limbe market där vi handlade roliga saker som åtta passionsfrukter för ca 5 kr, kokosnötter, ingefära, tomater och andra grönsaker. Då vi kom hem igen lagade vi SriLanka-inspirerad mat med riktig curry, ingefära, vitlök, kokosmjölk, grön chili, yellow powder och för mycket chilipulver. Det blev så hett att det nästan brann i min mun, svetten rann från Gibson, Alumbeni gick ut och min värdpappa (som inte ens smakade) gick för att hämta en bordsfläkt så vi inte skulle brinna upp.

Haha!

Nästa gång ska vi vara lite mer försiktiga med chilin...


Ikväll blir det förhoppningsvis filmkväll med Alumbeni och Gibson. Damernas detektivbyrå med en påse ostbågar låter ju inte helt fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }