Chipsstopp!

Nu är det chipsstopp en tid framöver. Senast jag åt chips läste jag innehållsförteckningen och fann palmolja. Palmolja är ju inte bra någonstans, den bidrar ju till skövlingen av regnskog. Läs mer på WWF:s sida här.

Kollade även upp OLW och Estrella. De använder sig mycket av solrosolja, men i vissa produkter står det bara vegetabilisk olja vilket då kan vara palmolja.

Så nu har jag mailat till Jonssons chips, OLW och Estrella. Ska bli intressant att få svar!

Missnöjd. Vill ju inte bidra till regnskogsskövlingen.


Ja, men annars så är jag nyss hemkommen från ett bra tricepspass + lite mage. Nöjd och trött. Och nytt träningslinne hade jag på mig. Adidas as usual.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }