African food and dying ducks

Jag behövde ingen symaskin, jag virade bara in mig i tyget och vips så blev det en klänning.
Tidigare idag åt Micke och jag internationell mat i Lomtjärnsparken. Det fanns mat från flera länder och vi åt bland annat mat från Tanzania. Jag briljerade med asante sana (tack så mycket) och de som hade gjort maten blev så glada.

Var tvungen ringa Julia och säga att jag åt pilau och mandazi igen! Flashbacks...

Senare på kvällen satt vi ute ett tag och åt chips. Micke åt inte så många, han matade änderna istället. Det var lite hårt för dem att tugga... Jag var rädd de skulle dö.

Sedan upptäckte jag att tyget var avigt... Pinsamt. Tur vi inte träffade afrikaner som känner igen tyger från Tanzania.

När chipsen tog slut började Micke locka på änderna med konstiga ljud.
Moa: Sluta, folk kan ju tro du är knäpp.
Micke: Det tror de redan, jag sitter ju här med en tjej invirad i ett lakan som dessutom är ut och in.

Kommentarer
Postat av: S

åh, så himla fin klänning, blev glad över att läsa din blogg med volontärarbetet, underbart!

2011-08-07 @ 15:08:42
URL: http://hypothetiically.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }