Virrhönan

Idag när jag själv var kund i kassan glömde jag mitt kort i kortläsaren. Klant. Tur att Jocke upptäckte det innan jag hann gå iväg.

Igår hyrde jag en film och så skannade jag körkoret för att hitta filmen på datorn och sen glömmer jag ju självfallet körkortet där. Klant. Tur att filmen inte fanns så jag behövde hyra en ny och upptäckte då mitt körkort. Och det är inte första gången det händer...

Nu har jag bakat en kaka och jag mår väldigt illa. Undra varför? Uppe på kakan skulle det vara smält choklad så jag sätter in chokladen i micron bara. Den hann bara vara inne i 5 sekunder för det låter och blixtrar massor. Då har det tydligen följt med en bit aluminiumfolié som chokladen var förpackad i. Plastbunken hade börjat smälta precis där folién låg och den närmaste chokladen smakade plast. Lyckat.

Sen vågade jag inte sätta igång micron igen. Jag drog ut sladden och gjorde ett vattenbad istället. För att vara på den säkra sidan.


Aluminiumfolién, chokladen som smakar plast och den brända plastbunken


Micke ringde för en stunds sedan, men jag nämde inget om hans micro... Planerade istället morgondagen då han kommer hem. Jag tyckte vi skulle träna efter mitt jobb, men då skulle vi tydligen på bio. Och inte vilken bio som helst, utan Harry Potter! Och hur fasen kunde jag glömma det då? Jag är ju ett Harry Potter fan om något.

Nu kom jag på att jag glömt äta middag. Är inte det minsta hungrig heller så jag tror jag struntar i det. Kan det bara kakbakets fel...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }