Tankar om träning

I mitt huvud cirkulerar bara tankar om träning. Just nu är jag inne i en bra träningsperiod där jag går på pass i stort sett varje dag och ibland flera gånger per dag. Jag provar på olika pass och känner vad jag tycker är roligast. Så skulle jag ju kunna fortsätta restrerande tre år jag har kvar här i Umeå och på IKSU som är Europas största friskvårdsanläggning. Men så kommer det inte bli...

Jag har nämligen lovat en kampsportartjej att jag ska börja kampsport efter jul. Wiiho! Sen så har jag och en klasskompis som är föredetta kampsportare till och med skakat hand, in för vittnen, att vi ska börja träna kampsport tillsammans efter jul. Så det går inte att dra sig ur nu. Men det känns bra, jag längtar. Jag vill lära mig slåss, sparkas, kasta och brottas så det kommer nog bli bra. (Jag kallar allt inom kampsport för just kampsport för jag har svårt att skilja tex judo, ju-jutsu och allt vad det heter). I januari blir det alltså dags att prova olika sorters kampsport för att hitta den jag vill fortsätta med.

Det kommer bli hårt att både hinna med kampsport och gå på några pass då och då. Dessutom vill jag gymma. Jag vill bygga muskler, jag vill bli fit. Vill köra med tunga vikter och bli stark. Problemet då är att jag måste ha vilodagar och återhämta mig så det kommer bli svårt att få ihop det med kampsporten. Passen känner jag att jag kan skippa nästan helt och hållet och bara gå på Indoor Walking och Core/CXWORX någon gång.

Det där med att gymma känner jag mig lite nervös inför. Gymmet är så stort att jag nästan går vilse och det är fullt med mestadels starka människor som vet vad de gör. Jag kommer känna mig som en vilsen höna och den känslan gillar jag inte. Skulle vara bra att ha någon stark tjej eller kille att träna med som också är insatt på hur man ska träna. Det skulle vara det bästa.

Känner egentligen att jag skulle behöva en personlig tränare som hejar på mig och ger mig energi, säger vad jag ska göra för övningar, ger mig mattips, råd och kunskap. För om jag har en tränare som säger vad jag ska göra så gör jag ju det. Tyvärr ligger det utanför min ekonomi.

I alla fall så börjar inte kampsporten förrän i januari. Tills dess ska jag njuta av passen och försöka ta mig in i gymmet lite då och då. Det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: Micke G

Du är grym du Moa :) Mycket träning och det är ju bra.. Men glöm bara inte bort att du flyttade till ume för att plugga :P

2011-10-21 @ 11:26:01
Postat av: Mamma

Håller med Micke på alla punkter! Kan inte säga det bättre själv.

2011-10-22 @ 12:54:01
Postat av: Elin

Moa... jag håller inte med ovanstående... Till Umeå flyttar man för att träna... och kanske plugga lite!

2011-10-23 @ 22:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }