Mattrubbel

I min familj har vi aldrig ätit blodpudding. Om vi har gjort det så är det så länge sedan att jag var för lite för att komma ihåg det nu. När det serverades blodpudding i skolan gällde det att ha med sig frukt hemifrån. Jag åt alltid, men inte så mycket att jag klarade mig resten av skoldagen. I alla fall så köpte jag blodpudding idag för att testa om jag tyckte om det nu.

Ibörjan gick det bra att få i sig. Åt bacon, en tomat och massor med lingonsylt till. Men i slutet så var jag tvungen hålla för munnen då jag svalde för jag var rädd att det skulle komma upp igen. Usch.

Nästa gång, för jag ska äta det igen, ska jag steka puddingen längre. Då kanske det blir bättre. Och så ska jag äta vitkål till.

Här sitter jag hemma i huset och äter palt vilket är mycket godare


Ska verkligen försöka lära mig äta den där himla blodpuddingen. För det är ju billigt och innehåller dessutom järn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }