Världens bästa alla hjärtans dag

Imorse var jag sådär hurtig och steg upp redan 6.30. Läste lite mikrobiologi och sen spenderade jag en hel timma ute i köket. Jag brukar alltid äta frukost i cirka 30 minuter men idag satt jag nog lite över tiden plus att jag fixade fyra matlådor.

Hade massor med kokt spagetti i kylen som började bli gammal (5-6 dagar hade den legat där) som jag var tvungen göra något av. Mamma och många andra hade förmodligen slängt alltihop, men jag stoppade ner lite pesto, soltorkade tomater, broccoli och kyckling och vips blev det värsta lyxmaten.

Två matlådor hamnade i frysen och två har jag ätit under dagen. Kyckling brukar jag vanligtvis steka, men idag kokade jag den. Hur enkelt som helst, varför har jag inte testat det tidigare? Filéen sköter sig själv i kastrullen och det blir dessutom hälsosammare.

Dagens lunch och middag gjord på "gammal" pasta

Sedan tänkte jag blogga med en bild på mig och skriva hur väl jag tänkte ta hand om mig själv under denna hjärtliga dag. Tyvärr tog jag mig inte tid till det. Dagens planer var i alla fall att äta hälsosamt, träna och plugga. Så som min vardag för det mesta ser ut.

MEN sen var det ju mässa på skolan där det fanns många montrar som böjd på godis. Så jag tryckte både godis och chips + att jag inte kom hem förrän 19-tiden (oäten) och hann därför inte träna. Inte helt enligt planerna altså...

MEN, det som gjorde denna dag så himla underbart bra var att jag på mässan vann presentkort på ICA för 1000 kr + 2 biobiljetter! Halleluja! Fick dessutom veta att jag fick VG på duggan vi hade i måndags!

Det där med alla hjärtans dag tycker jag för övrigt är skit.
Orkar inte med sånt där. Man känner sig ju typ tvungen att hitta på något eller ge bort något om man har någon kär. Det borde väl istället vara alla hjärtans dag alla dagar på året?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }