Alla sätt är bra förutom de dåliga

Är helt slut i fötterna och i huvudet av första jobbdagen. Har jobbat på Konsum fyra somrar tidigare, men nu är allt omgjort och jag var tvungen tänka mer än vanligt. Därav huvudvärken. Eller i och för sig har jag ju huvudvärk varje dag, men det känns som om det är lite mer än vanligt.

Jag har förresten gjort världen bästa träningsschema för sommaren. Har ritat upp en liten kalender och istället för att skriva in när jag ska göra vad så fyller jag istället i när jag har gjort något. 


Micke ville också vara med så det är därför rutorna är delade på mitten. Det här systemet är sjukt bra för imorgon till exempel, då har jag andra saker än träning inplanerade och därför måste jag upp tidigt och ta en morgonpromenad så att jag får sätta en gul plopp på schemat. Om jag istället hade skrivit dit sedan tidigare att jag skulle gå en morgonpromenad skulle det inte ha känts lika inspirerande.

Olika sorters träningar har olika färger. Gul är morgonpromenad, rosa är jogg, grön är 80-dagarsutmaningen etc. Och jag kan ju självklart inte lämna en ruta ofärgad. Är som ett litet barn som ska öppna en julkalender, men jag får istället rita en prick i min kalender.

Dessutom blir det lite som en tävling. Vem får ihop flest färgprickar?

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tacktacktaaack!



Hur gör man burpees!?

2012-06-10 @ 21:17:19
URL: http://evelinaskonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }