Juliaresan

Kolla på den här filmen. Det är fyra tjejer som gjort den om deras kompis som dog i cancer.



Kika gärna in Cancerfondens film också.

Och sen är det ju alltid bra att skänka en slant. Det gjorde jag. Alla kan drabbas och jag tror alla känner någon eller har någon i sin närhet som har eller har haft cancer.  


Och fy fan för rökning! Jag blir så galet irriterad på folk som röker. Har de liksom skygglappar och intalar sig själva att rökning är positivt på något sätt? Men det finns ju inte en endaste liten positiv grej med att röka. Så här står det på Cancerfondens sida: "Att inte röka är det bästa sättet att förebygga cancer. Varje år orsakar rökning cirka 10 000 cancerfall i Sverige, vilket är cirka 20 procent av alla cancerfall."

Livet är ju det dyrbaraste man har. Ska man inte försöka ta vara på det på bästa sätt då? Nä, istället kan man röka och försöka gör det så kort som möjligt. Dessutom luktar man skit och förpestar luften för övriga som inte ens vill komma i närheten av eländet. Tycker det är egoistiskt och själviskt att röka. Tänk på dina nära och kära...

Nu var det ju inte rökning jag skulle skriva om, men just rökning är ett väldigt laddat ämne för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }