Synd att man inte får betalt för att träna

Är precis hemkommen från världens bästa gång- och joggingrunda med Boris. Det gick så sjukt lätt och jag fick inte ens kramp i vaderna. Vet inte hur långt jag joggade eller hur länge, men det var definitivt nytt personbästa för mig. Grymt! Till och med vädret var bra ändå tills det började regna...

how to animate a gif
Svettig, glad, härlig, varm, och lycklig


Vi tog dock en paus för det värsta regnet, en vatten- och kortisonpaus hos Micke, en 5-minuterspaus på Konsum och en kortis hos mormor. Hade hoppats på att hon skulle vara hemma så att vi kanske skulle få oss något i magen, men huset var tyvärr tomt så vi fortsatte vidare hemåt. Fast alla pauser var i slutet av rundan då vi nästan var klara... Vi avslutade allt med en 40 sekunders springalltvadduhar-spurt.

Boris är helt klart den bästa joggingkompisen man kan ha. Han klagar aldrig på att jag springer för mycket eller för fort och inte heller klagar han då jag saktar ner och börjar gå. Han håller min takt hela tiden och han var väldigt lydig idag. Eller inte i början, men efter att jag skrikit och brottat ner honom så blev han lugn och snäll.

Bästa hunden under dagens runda


Och igår började jag med 80-dagarsutmaningen (burpees, situps och russian twist) och jag gjorde dagens dos efter frukost + att jag stod 1 minut i handstående.

Senare idag ska jag till gympahallen och där väntar några styrkeövningar på mig. Vilken härlig dag alltså!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag längtar till den dagen jag kan ha med min älskling ( hund Bakki) på mina springrundor.



Du har en väldigt söt springkompis =)

2012-06-08 @ 10:42:32
URL: http://healthyandstrong.blogg.se/
Postat av: Helen

Zedd har blivit en riktigt bra löparkompis! Men ofta i slutet brukar han bli less, jag vet inte riktigt om han blir less på att springa eller om jag är för långsam :b

Men till hösten lär vi ju springa som en person :)

2012-06-14 @ 23:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }