Vilken besvikelse... Falafelburgaren var ju mitt allt!

En dag i påskas då jag och morsan var till stan så blev vi lite hungriga och bestämde oss för att äta på MAX. Jag beställer alltid falafelburgare med GI-brödoch och mamma ville också prova på härligheten.

Inne på MAX
Moa: Två falafelmål, fast med GI-bröd.
Hamburgetjejen: Vi har inte falafel längre.
Moa: Va!? Nähä, men då kan inte jag äta här...

Ja, och sen gick vi. Vad tusan! Vad ska jag nu äta på MAX? Vägrar äta vanliga kötthamburgare... Det blev i alla fall så att vi gick till en thairestaurang istället. Men stackars mamma som aldrig fick testa denna burgare som jag överöst med beröm.

Kyckling med jordnötssås och inlagad gurka. Och så ris till det då såklart.


För någon dag sedan mailade jag MAX och frågade varför inte falafelburgaren finns kvar i sortimentet längre. Jag poängterade också att det var en bra alternativ för de som vill äta vegetariskt och mer klimatvänligt.

Här är svaret:
Hej Moa,

Tack för ditt mail. Vi har beslutat oss för att ta bort våra falafelprodukter på grund av låg efterfrågan.

Jag hoppas att du kan hitta en ny favorit hos oss. Rekommenderar Fajitasalladen som består av soyafärs och är mycket god eller vår Greenburgare som också ett gott vegetariskt och klimatsmart alternativ.

Blir kanske fajitasalladen nästa gång då... Men imorrn ska jag minsann köpa falafel till lunch i skolan! Hoppas, hoppas den är något att hänga i julgranen. Jag har höga förväntningar vill jag lova. Längtar redan nu...
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }