Träningsgalenskap eller en hälsosam livsstil?

Andra mammor är rädda att deras barn är ute och festar för mycket medan min mamma är rädd att jag är på gymmet för mycket och tjatar att jag ska gå ut och roa mig. 

Två pass om dagen är tydligen för mycket tycker mamma. Men som idag, ett benpass på gymmet och sedan ett yogapass. Det känns ju inte alls mycket. Yogapasset räknas ju knappt, det är ju liksom bara avslappning. 
 
Morsan tycker i alla fall att jag ska ut mer och då berättade jag att vi faktiskt ska ha korridorsfest här på lördag. Sedan råkade jag nämna att det var bra att den ska vara här för då kan jag krypa ner i sängen och sova då de andra går ut. Så att jag kan träna dagen efter, haha. Hur bra som helst ju! Men det tyckte inte mamma... 
 
"Ut och roa dig!"
"Umgås med dina vänner"
"Ut och ha kul!"
"Stäng inte in dig på gymmet"
 
 
Sen nämde jag också att då jag satt där på tentan tänkte jag att en missad tenta kan man ju skriva om, men ett missat träningspass är ju ett missat träningspass. Så det var allt bra att jag tränade dubbelt igår ändå. 
 
"Men du behöver ju inte träna hela tiden... Du kan ju göra andra saker också." Ja, men jag gör ju andra saker, jag är ju på gympan också. 
 
Här försöker jag vara hälsosam och träna medan morsan vill jag ska ut på helgerna. Herregud, vilka omvända roller. Jag gör ju något kul hela tiden eftersom det är roligt att träna. Morsan tycker jag ska leva studentlivet under den här korta perioden det varar, men jag ser det mer att jag måste utnyttja IKSU till max. IKSU här i Umeå är ju det bästa träningsstället som finns. 
 
 
Morsan och jag i julas
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jessica

hahahaahhaahahahahahahahah så roligt!!!
typiskt dig moa ;)

2013-04-24 @ 23:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }