Potatispotatisekopotatis

Visste ni att potatis är den mest besprutade grödan i Sverie? (läs mer här) Det är därför jag har ekologiska, men de är tyvärr inte alltid så lätt att få tag på. 
 


Jag har aldrig varit förtjust i potatisbullar, men idag kom jag på att jag skulle testa göra potatisbiffar. Kastade ner potatis, rödbetor (även dessa ekologiska) och lagrad ost i matberedaren som rev allt så fint som jag sedan blandade med vispat ägg, dill, salt och peppar. In med biffarna i ugnen bara. 

Enkelt och gott, som det ska vara.


 
Efter gympasset käkade jag några potatisbiffar tillsammans med köttfärsröra (lokalproducerat kött) på bland annat kidneybönor och vitkål. Till det åt jag tacosås, gräddfil och en tomat som blev över från gårdagens trevligheter.
 
Efter maten kände jag mig fortfarande bottenlös så det blev en vända till in i köket för att hämta mer köttfärsröra men med pasta den här gången. Blev även en banan till efterrätt och nu börjar jag känna mig nöjd. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }