Däcket är paj

Mitt nya vinterdäck är trasigt! Som tur är har jag brorsans cykel som jag kan använda. Men den har inga vinterdäck, inga lampor, ingen handbroms, växlarna fungerar inte och den är alldeles för stor. Känner mig som Lotta på Bråkmakargatan då jag flyger fram på cykelvägarna.

Sen det där med att den inte har handbromsar är ett litet problem. Jag kastar alltid över benet flera meter innan jag ska kliva av. I vanliga fall nyper jag bara lite i handbromsen, men nu finns det ju ingen sådan och fotbromsen går inte att använda då jag står med hela kroppen på samma sida av cykeln så jag får alltid hoppa av i farten. Det är bara att hoppas att det inte är någon isfläck på landningsbanan.


Ska ringa Biltema och höra vad det har att säga. Det var där jag köpte däcken för inte alls länge sedan. Tyvärr har jag nog inte kvar kvittot...

Kommentarer
Postat av: Joel

Växlarna fungerar visst på gammelcykeln hördudu! Det gäller bara att vara lite musikalisk. ;)

2011-11-15 @ 11:57:56
Postat av: Moa

Joel: Växlarna fungerar inte alls.. Växel"spaken" är helt lös och stannar ju inte ens på de olika växlarna + att den ser trasig ut med blotta ögat men jag har inte undersökt saken närmare.

2011-11-15 @ 15:39:11
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Joel

Nu har du ju fixat din cykel, men för att få växlarna att fungera måste man hålla fast växelvajern med ena handen och växla med den andra. :)

2011-11-22 @ 22:35:49
Postat av: Moa

Joel: Men shit vad jobbigt.. Ja, men jag ska testa att växla och hålla i vajern bara för att se om det verkligen fungerar.

2011-11-22 @ 23:27:20
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }