Dödsutmaningen

I påskas då jag var hemhemma och tränade gympatjejerna utmanade jag dem att alla skulle komma ner i spagaterna och jag skulle ner i splitt till sommaren. 
 
Min splitträning har väl inte varit den mest frekventa sedan dess. Jag hade dessutom väldiga problem med en höft som tog emot tidigare i vår. Splitt har heller aldrig varit min starka sida på gympan. 

Men idag var det alltså dags. Upp till bevis liksom. Och ja, jag kände att jag tagit mig vatten över huvudet. 
 

Bild 1. Shit pommes! Här tog det stopp och sträckte som satan. 



Bild 2. Det här måste vara en godkänd split!? Pressade så jag trodde jag skulle gå av. 


Bild 3. Känslan av att benen lossnar. Herregud alltså! Smärta. 
 
 
Att stretschvålda är dock inget jag rekommenderar. Det gjorde ont bara jag gick precis efteråt och nu, 2-3 timmar senare, känner jag fortfarande av det. 
 
Kommer förmodligen ha ont och känna av det i flera veckor framåt... 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jess

WOHO!! Grymt :D :D:D

2013-06-18 @ 23:08:50
Postat av: Moa

Jessica: Är mäkta stolt över mig själv! :) Men idag gör det ont då jag går.. Ja, till och med nu då jag bara sitter :/

2013-06-19 @ 12:41:54
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }