A stinky bird

Nästan varje gång jag presenterar mig är det någon som säger ”Vet du om att det har funnits Moafåglar här i NZ?”. Ibland frågar till och med folk hur jag stavar mitt namn för att sedan skratta och säga att Moa var en fågel. En kvinna frågade mig om mina föräldrar visste om Moafåglarna och gav mig namnet för att de tyckte om NZ. Så är dock inte fallet. Jag tror inte mina föräldrar hade några fåglar i tankarna när de bestämde sig för detta vackra namn.

Jag visste faktiskt om Moafåglarna innan jag åkte, jag har ju såklart googlat mitt namn. När min värdmamma hämtade upp mig första dagen så kom förstås Moa birds på tal. Hon sa att deras andra student hette Zdenka (det uttalas Stinker på engelska) och nu skulle de få Stinker-Moa hemma. En illaluktande fågel.





Kommentarer
Postat av: Stefan Anundi

Wow, den var enorm!

2009-12-31 @ 04:55:13
URL: http://stefan-anundi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }