29 aug 2010

Det känns som om jag äter hela tiden. Jag är konstant mätt. Jag behöver nog inte ta flyget hem i april, det kommer nog gå galant att rulla. Idag åt jag feta pommes och ett vitt bröd till frukost. Till lunch blev jag serverad världens största risportion med lite kyckling och grönsaker. Dessutom har jag druckit läsk. Jag gruvar mig inför middagen, det kommer säkert bli nsima eller ris. Nsima är en tjock grötklump som är gjord på majsmjöl. Det var en miss av mig att äta upp mig innan jag åkte hit. Jaja...

Idag har vi svenskar gått omkring och kikat på området där vi bor. Vi hittade en marknad där vi gick en sväng. Ibland känns det som om vi är kändisar, alla vinkar och barnen springer fram och vill kramas. I alla fall så gick vi vilse i ett område, men vi frågade en kvinna efter vägen och hon följde oss ända fram till AYISE. Alla är väldigt hjälpsamma och trevliga. Malawi kallas ju inte the warm heart of Africa utan anledning.

Vi har förresten fått våra väskor, så nu luktar jag inte lika illa.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är nog ingen fara det här med ätandet. Du hinner säkert bli magsjuk vad det lider, o då kan det vara bra att ha "ätit upp sig". Jag har inte hört talas om någon som varit i afrikanska länder o inte blivit magsjuk, inte heller om någon som ökat i vikt där nere. Ängslas icke.

2010-08-29 @ 17:26:09
Postat av: Gun-Britt .H.

Hej,jag blir inte så hungrig när jag läser ditt inlägg och sover gott i både stugan och hemma.Men då missar jag mycket av ditt vetande om landet.Annars verkar det vara okey,eller? imorgon ska P-O ta bort gipset på armen.Njut av värmen och ha det gott kram från G-B

2010-08-30 @ 12:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }