Hej å hå!


Har ju nästan inte bloggas alls på hur länge som helst och det beror på att jag inte har internet till min datorn och att jag varit ute på äventyr. Använder Julias dator för tillfället där jag har satt in några av mina bilder som jag tänkte ladda upp, men varje bild tar cirka 20 minuter att få upp så det blir bara två. Mer kommer förhoppningsvis...

På äventyret har jag hunnit med att besöka olika ställen i Malawi. Jag kan dra det i korthet: spendera natten i en buss, bada och sola, Rosa bussarna och en älvsbybo, två nationalparker (zebra, flera olika slags antiloper, flodhästar, elefanter, leopard och krokodiler), lite mer bad, pizza till frukost, mer bussåkande, åskoväder och hawaiifest. Ja, och så var det ju julafton där någonstans...


Det blev bilder på det som jag kommer ihåg mest och bäst:
 
Zeeebror vilken fin bild jag tagit! (ordvits till Joel)


Tre krokodiler.


Häftigt, häftigt! Men här vill jag inte stanna... Jag tänker fortfarande på svensk mat varje dag och hela tiden. Man kan äta så mycket gott och laga i stort sett vad som helst. Micke har i alla fall lovat att göra kanelbullar någon dag (inte för att det är min favorit hemma, men här kommer det bli underbart) så idag köpte vi ingredienser.

Och idag marinerade jag kycklingfiléer med soya, ingefära och vitlök och sen stekte vi det med lök, paprika och morötter. Grymt gott. Ska göra det hemma hos min värdfamilj sen då jag flyttar tillbaka. De lagar bara kyckling på samma sätt om och om igen, de kokar alla kycklingdelar i olja. Friterat! Mums, eller så inte...



Kommentarer
Postat av: Zuna Baluna

Aha, du har ätit det samma som vi har intagit som nyårsmiddag idag (kyckling marinerad i ingefära, m.m.). Gott!

Jag gillar ditt sätt att kombinera vad du gjort; "krokodiler" och "lite mer bad". Hade jag träffat krokodiler hade jag inte badat mer den dagen, veckan...

2010-12-31 @ 19:29:38
Postat av: Evelina

Gott nytt år på dig med, haha lite sent menmen :P

2011-01-01 @ 19:07:32
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/
Postat av: Joel

Haha :) Bra där Moa! Jättefin och rolig bild på Zebrorna!

2011-01-05 @ 14:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }