Rikard på vift!

Förra veckan såg jag, Micke och mina Afrikakompisar Avatar i Piteå. Grymt bra film måste jag säga. Nu vill ju jag också vara blå och hoppa runt bland alla växter i coola färger.



Igår tog vi en tripp till Piteå igen, jag och mina Afrikavänner. Den här gången var det ingen nöjestripp, utan det var vaccinering som gällde. Jag, Susanna och Malin tog skolans buss, Rikard, till Öjebyn där vi hämtade upp Julia. Alla tre satt i framsätet och restan av bussen var tom, så det måste ha sett lite lustigt ut. Det var i alla fall varmt och trevligt.

Malin behövde ett nytt pass så vi åkte förbi polisstationen efter injektionerna. Det var ingen som riktigt visste var polisstationen låg eftersom den flyttat nyligen. Vi hittade i alla fall själva byggnaden ganska snabbt, men ingen ingång till polisen. Det blev några raggarrundor med Rikard och ännu mer skratt.

Det slutade med att vi våldgästade Julia och tiden sprang i väg alldeles för fort...

Till Piteå tur och retur
i rätt temperatur
på en rundtur runt en poliskur
och ingen var sur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }