Jag gör verkligen allt för att få uppleva så mycket som möjligt

I onsdags hamnade vi i världens håla, Greymouth kallas det (väldigt passande namn). Det var blåsigt, kallt, hostlet var sluskigt och det kändes som om vi hamnat i Ryssland. Middagen vi lagade smakade skit och jag fick ont i magen. Dagen därpå åkte vi söderut till Franz Josef. Där var planen att åka helikopter upp till en glaciär. Mitt magont var dock var dock kvar och jag spydde tre gånger i toalettstolen och en gång på heltäckningsmattan och Joels fot. Det blev ingen helikoptertur upp på glaciären utan en ambulansfärd tillbaka till världens håla, men det var nog minst lika spännande. Jag blev av med blindtarmen och har nu tre hål i magen. Nu har jag provat på den Nya Zeeländska sjukvården och kommit fram till att den är helt okej, men att den inte slår den svenska. Vart är de elektriska sängarna någonstans?


Drogad i ambulansen


Hålen i magen



Önskar att jag mådde så här bra nu. Denna bild är tagen på julaftonskvällen.



Kommentarer
Postat av: Micke

Så typiskt att allt dåligt ska hända just dig =( Jag önskar dig lycka till och att du och din bror har en bra resterande tid på NZ!

Saknar dig.

Kram

2010-01-10 @ 09:03:57
Postat av: Anna

Ja du Moa.Livet lär.Gud vilka underbara erfarenheter

du fått på denna resa.Hoppas nu resterande av resan i alla fall är sjukdoms fri.

Kram Anna

2010-01-10 @ 10:03:34
Postat av: Evelina

shhiit, du. tur att du inte VAR i Ryssland, jag tror inte att den sjukvården hade varit mer okej än Nya Zeelands.... Lycka till i fortsättningen i alla fall! :)

2010-01-10 @ 20:50:36
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/
Postat av: Stefan Anundi

Greymouth? Låter nästan som en ort i H.P. Lovecraft's berättelser. Innsmouth - http://en.wikipedia.org/wiki/Innsmouth

2010-01-12 @ 20:30:20
URL: http://stefan-anundi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }