På mitt bröllop vill jag också att folk ska kasta pengar

I fredags lagade Julia och jag mat för Julias familj. Det blev biffar, potatismos, sallad, vitlöksbröd och till efterrätt gjorde vi en äppelpaj. Det var så himla gott, det godaste jag ätit på två månader!

På lördagmorgon gick Julia och jag till kontoret för att kunna använda internet, men det var strömavbrott = inget internet. Så då gick vi hem till Julia istället och åt upp äppelpajen som blivit över. Efter lunchen hemma hos mig följde jag med min värdmamma på bröllop. Vi var där i cirka två timmar och satt mest ner medan det spelades musik och pratades chichewa. Men vi fick även dansa fram och kasta pengar på brudparet. Man gör så här, så det var bara hänga på.

På kvällen sov Julia över hos mig. Vi hade även en pastorskompis till pastorn (min värdpappa) på sovbesök. Han var dock lite konstig. Han var väldigt "Gudlig" och bad världens längsta bordsbön och var liksom mer "Praise the Lord-blabla bla" hela tiden. Samtidigt var han sliskig och obehaglig. En märklig man.

Igår, söndag, hade Julia och jag en slödag. Vi åt muffins, såg Lejonkungen och satt bara och slöade. Skönt.

Här kastar vi pengar på brudparet. Jag var den enda vita där, så det kändes som om folk tittade mer på mig än på brudparet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }