Vart var du Timon?

Igår var vi svenskar till Majete National Park. Vi tänkte åka klockan 4 på morgonen, men vår chafför var en timma sen. Lite surt att sitta och vänta då man gick upp kl 3 och sovit cirka fyra timmar. Vi tog oss i alla fall i väg och då vi kom fram möttes vi av en bastuvärme utan dess like. Helt sjukt! Klockan var ju bara 6.30. Vi började med att gå på en guidad tur. På den vandringen såg vi flodhästar, elefanter, vårtsvin, apor och massor med olika varianter av ren och rådjur som jag inte kan namnet på.

 

Det roligaste med alltet var när Joel gick ner mot vattnet och guiden ropade att han skulle gå därifrån eftersom det kan finnas krokodiler. Så Joel började gå bort från vattnet och då hoppar ett flodhästhuvud upp från ingenstans. Alla blev skraja men samtidigt var det så himla kul. Tur det inte var en krokodil i alla fall.

 










På eftermiddagen då vi åkte runt själva med bilen såg vi alla dessa ren- och rådjursliknande djuren, apor, elefant på långt avstånd, buffalo och Pumbaa. Vi hade fönsterrutorna neddragna för den var verkligen så sjukt varmt och bilen var inte utrustad med AC. Vinddragen utifrån var så himla varma att det kändes precis som om man stod alldeles för nära en stor majbrasa. Det var bara röken och askan som saknades.

 






Pumbaa tyckte jag var bäst!




Kommentarer
Postat av: Micke

Haha tycker flodhästarna ser farliga ut med sin "I'm watching you" blick :)

2010-11-14 @ 13:19:53
Postat av: Mamma

Wow!!!

2010-11-14 @ 13:56:51
Postat av: Ingrid

Ren???

2010-11-14 @ 19:08:53
Postat av: Anders Isaksson

Coooolt =)

2010-11-15 @ 08:20:04
Postat av: carina

Vet du att flodhästen är världens farligaste djur? (har jag hört någon säga)

Vilka härliga äventyr du får vara med om.

2010-11-24 @ 17:18:38
Postat av: carina

Vet du att flodhästen är världens farligaste djur?

(har jag hört någon säga)

Vilka äventyr du får vara med om!!!

2010-11-24 @ 17:22:10
Postat av: carina

Så här är det alltid med mig. När jag ska göra mig till och skriva något blir det konstigt och jag får göra om. Nu gjorde jag om, men då kom den första kommentaren fram. Ja ja.

Kram på dig!

2010-11-24 @ 17:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }