Kärlek

Jag är less på männen här. Inte alla, inte Gibson och de som jag känner. Men de "okända" männen är jag less på. Det är ganska ofta killar/pojkar/män ropar: "Hi babe", "Hi baby", "Hi sexy", "I love you" efter oss då vi är ute och går. Vissa frågar om vi är gifta och många vill ha telefonnumret.

Tidigare i veckan då jag var på väg hem hörde jag någon ropa: "Hi girly, wait I want to talk to you!"
I vanliga fall brukar jag bara säga att jag har bråttom och fortsätta gå. Men eftersom detta inträffade på gatan där jag bor tänkte jag att jag måste ju ändå vara trevlig med grannarna. Så jag stannade och inväntade mannen som kom springandes mot mig.

Jag: Mwaswera bwanji (good afternoon)
Han: Hi, you know, I'm alone and I need a wife. (och så tittade han bedjande på mig)
Jag: Ehm, sorry, I'm already taken. Bye.

Och så gick jag snabbt hem. Herregud.


Micke<3Moa. Detta armband har jag såklart med mig här i Malawi.




Och för er som inte visste så står ju m&m för Moa & Micke.

Kommentarer
Postat av: anna g

Du Moa när Micke kommer ner i december får ni anordna ett Malawianskt brödlopp:).Jag menar då är ju saken fixad!Fast ni måste bjuda mig annars blir jag grymt besviken.

Kram Anna

2010-11-20 @ 09:44:11
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Paahaha.. Mysigt? Jaa, jag har ju hört att man längtar tillbaks till de mest konstiga sakerna då man är utomlands. Du kan va mysig!

2010-11-22 @ 19:01:08
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/
Postat av: Micke

Anna, låter som en fin idé :)

2010-11-24 @ 12:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }