Jag kanske ändå skulle ta och bli hindu..?

Har haft världens huvudvärk i några dagar nu, men idag är det äntligen lite bättre. Idag händer det inte så mycket så därför berättar jag om igår...

 

Julia och jag gick hem till mig efter lunch och bakade en mangopaj. Den blev uppskattad av familjen och de sa att vi kunde göra den ofta, så det var ju skitbra! Sen åt vi popcorn och sötpotatis också.


Mangopaj, mango och Julia

 

Det blev ingen middag för oss eftersom vi blev bjudna på en hindu-festival, Diwali, Festival of Light. Det var den indiska kvinnan, Reena, som för några veckor sedan bjöd oss på en BBQ-fest som tog med oss dit. Barn, ungdomar och akrobater uppträdde på scen, det var världens längsta fyrverkeri och fullt med folk. Vi åt indiskt mat och mjukglass och allt var så himla bra. Det är första gången jag är ute en kväll och jag känt mig trygg och säker. Jag kunde gå runt och ta kort helt fritt och hålla kameran i handen utan att känna att jag skulle bli rånad. Ingen full kille kom fram och pratade med oss bara för att vi är vita, utan igår fick vi vara ifred och det var så underbart.

Reena, Julia och jag. Lägg märke till pricken i pannan!

Ett uppträdande till Shakiras Waka waka

 

Jag och maten. Nu syns det inte så bra eftersom min kamera inte ville använda sig av blixten. Gott var det i alla fall!

 

Julia sov hos mig och idag till frukost fanns det sockerkaka och vitt bröd med margarin att välja mellan. Vi skippade brödet och åt bara sockerkakan. Sedan gick vi hem till Julia där vi åt mango och rostade salta nötter. Bästa frukosten på länge.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }