Åtta veckor i Malawi

Idag tänkte vi förlänga vårt visum igen... Då vi landade här i Malawi fick vi 30 dagar gratis, sedan fick vi betala för 30 nya dagar. Nu ville vi betala för resten av vistelsen, men nä, då går inte det. Vi måste betala för 30 dagar till och efter det kan vi förlänga visumet med 6 månader. Men efter 30 dagar, alltså i slutet av november, behöver vi inte visum för 6 månader. Fast då måste vi betala det i alla fall. Jäkla lagar, jag blir så irriterad. Vi blev lite buttra så åkte vi hem. Därför måste vi dit igen på måndag för på tisdag är sista visumdagen vi har.

Jag och Julia gick sen till AYISE Youth Centre, för min skola (Bright Era) sa att de skulle vara där hela fredagen och de ville att jag skulle komma dit. Men näe, så var visst inte fallet. Då vi kommer dit är stället folktomt. Kul. Det är ganska långt att gå och varmt var det också. Vi åt i alla fall upp vår lunch vi hade med oss och sen började vi gå hem. Vi hade tur för en bil med en en främmande gubbe i stannade och frågade vart vi skulle. "Namiyango", sa vi. Han skulle också dit, så vi hoppade in. Bilen skramlade som om allt var löst och det fanns så klart inga bälten. Men vi kom fram levande, så det gick ju bra.

Min mamma har alltid sagt att man inte ska åka bil med någon man inte känner. Men man behöver inte alltid göra som sin mamma säger.

Kommentarer
Postat av: Micke

Din pojkvän håller med din mamma!

2010-10-27 @ 06:11:12
Postat av: Zuna Baluna

Din mamma har i sin ungdom liftat med främmande män många gånger. Det är bara att se till att de håller händerna på ratten!

2010-10-28 @ 19:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }