Helg, helg, helg

Ojoj, har kommer en summering av helgen:

Fredag: Med en handväska fylld med kamera, telefon, pengar, nässpray, Ibumetin, diarrétabletter och halstabletter var jag redo att gå på middag och konsert. Middagen var stark men god. Konserten var mindre bra för Susannas kamera blev stulen så vi åkte hem innan det riktiga bandet började spela. Ändå var klockan 23.45 då. Från AYISE tänkte jag och Julia att en vakt kunde följa oss hem till våra familjer, men de ville inte för de sa att det var så osäkert att gå på natten. Jaja, då var det bara sova i samma kläder och smink på kontoret då.

Lördag: Gick hem före 7 på morgonen och då var alla uppe och vi hade främmande. Jises! Pappa min hade trivts bra här, men deras dygnsrytm passar inte riktigt mig. Vid åtta åkte jag och Julia in till Blantyre där vi köpte tyger och handgjorda trägrejer. När vi kom hem vid lunch var ingen hemma hos mig så jag var utelåst. Gick till Julia där jag fick lunch och eftermdidagste. Stannade där fram till kl 18. Jag var så sjukt mätt då att jag inte ens åt middag, utan jag gick till sängs i stället.

Söndag: Alla drog till kyrkan på morgonen och jag blev ensam kvar. Gjorde mig en havregrynsgröt och det var gudomligt gott. Tvättade massa kläder och sen kom familjen hem och vi åt lunch. Julia och jag gick till Bahasi för ett möte som blev två timmar försenat (Malawi time) och sedan blev vi bjudna på BBQ-fest hos en av medlemmarna. Hon var indisk och maten var supergod. Grillat kött och kyckling som smakade hur bra som helst. Dessutom hade de en sallad! Första gången jag ätit en vanlig sallad i det här landet.


Mjo. Kul har det varit! Nu ska vi springa i väg på möte igen...
Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }