Jag är inget djur på ZOO!

Idag åkte Julia och jag med BAHASI-gubbarna för att köpa river sand. Sanden behövs för att fixa väggarna i köket och toaletterna. Förra veckan köpte vi plåt och annat som också behövs. Det känns bra att det händer något och bilder kommer!

 

Vi vandrade senare till AYISE Youth Centre där skolorna i här i Bangwe hade Education Day. Det var flera hundra barn där och jag träffade Vic (sexåringen i min familj). Vi var hungriga så vi satte oss ner på marken bredvid lärarna från min skola. Barn flockades runt oss så en av lärarna gick runt med en tom vattenflaska och schasade i väg dem. Tyvärr gick lärarna i väg och då kom ju alla barn ännu närmare. Det kändes som om vi var djur på Zoo (fast utan galler). Barnen bara glor, vissa pekar, pratar på chichewa, skrattar och vissa till och med tar på oss. Inte kul alls. Julia fick dessutom stenar på sig, någon slängde något blött på hennes rygg och drog i hennes hår. Mig petade de mest på, till exempel på min rumpa.

 

Ibland vill man då bara hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }