Hjälp oss hjälpa barnen

Nu är det ju så att jag och Julia jobbar på ett slags barnhem som heter Bahasi. Nu har det flyttat till en annan byggnad som ser ut så här:


Detta är toaletterna. De går inte att rengöra för väggarna är leriga och golvet är av jord. Dessutom finns det inget tak. För att fixa väggarna, cementgolv och tak behövs cirka 10 000MK vilket är ungefär 500 svenska kronor. Sen så finns det ju ingen riktig dörr heller, men dörr är lyx.


Detta är köket. På den här bilden kokas det bönor över eld. Här finns inte heller ett tak, så jag undrar ju hur det kommer gå då regnperioden börjar.


Här är ett av klassrummen. Jag vet inte varför det är en stor hög med tegelstenar där. Hålen i väggen tror jag är någon slags ventilation. Golvet är jord, väggarna är mörka och det finns ingen elektricitet så det är väldigt mörkt. Julia och jag skulle vilja att golvet var av cement och väggarna målade i en ljus färg. Detta kommer kosta 238 550MK vilket är näst intill 12 000 svenska kronor (beräknat för hela byggnaden; två klassrum, kontor och en vattenränna).


Samma klassrum där en av flickorna ligger och sover på en slags vassmatta. Det enda som finns i rummet är vassmattan och tegelstenshögen.


Det andra klassrummet. Barnen har just ätit sin förmiddagsgröt som är bland det värsta jag någonsin smakat. Även här en tegelstenshög och vassmattan.


Här syns hela Bahasi-byggnaden.


Vi skulle så hemskt gärna vilja fixa till golvet och väggarna. För då det är gjort kan vi köpa svarta tavlor, hyllor, leksaker, böcker, pussel med mera.


Känner du för att hjälpa till? 100 svenska kronor är 2000MK och det är väldigt mycket här.
Strunta i att köpa godis och ge pengarna till barnen istället. Dessa barn har ingenting.
Ingenting.


Kontakta min mamma om du känner att du vill ge en slant. Om du inte vet vem morsan min är, skriv en kommentar och lämna din mailadress så mailar jag dig!

Tack!

Kommentarer
Postat av: Zuna Baluna

Morsan ska få pengar från mig. Jag gillar direkt bistånd, utan (smutsiga) mellanhänder. Å så kommer du ihåg att ge pc´n till ett qvinnfolk med många döttrar. En med hög "Marit Paulsen faktor" - sagt till dem som ser svensk TV. Det gör nog inte Moa (?) Morsan får förklara.

2010-10-05 @ 22:47:53
Postat av: Tea

Maila mig! :)

2010-10-08 @ 08:05:05
Postat av: Turana

Mejla mig! :)

2010-10-14 @ 00:19:36
URL: http://azeri.blogg.se/norbotten
Postat av: Veronica

Är det försent att hjälpa till?

2011-01-01 @ 18:10:58
Postat av: Kassie

Hello friends, how is everything, and what you want to say regarding this paragraph, in my view its actually amazing designed for me.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }