T.I.A

Standarden och kraven sänks snabbt och kraftigt

I Sverige hade jag aldrig:

  1. Suttit obältad i en taxi. Det vill jag inte göra här heller, men det finns oftast inte bälten. Finns det bälten är det bara själva remmen utan knoppen. Och finns knoppen så finns det ingenstans att spänna fast det.

  2. Ätit burkskinka. Jag hatar verkligen det hemma, klarar inte alls av lukten. Det luktar hundmat, och jag håller alltid andan då jag ger vår hund mat. Men här äter jag det och det går hur bra som helst.

  3. Ätit torkad spigg i tomatsås. Egentligen var inte smaken så dålig, det var bara det är det var så himla äckligt att äta huvudet, men ögon och allt.

  4. Åkt minibussar som skramlar som om allt vore löst, dessutom obältad. Vill man ta sig någonstans här så är det liksom enda alternativet.

  5. Låtit det vara tre spindlar i mitt sovrum. Jag hade bett någon ta bort dem på en gång. Men här är det annorlunda...


Den finaste minibussen ever! Fast ändå höll jag fast mig i sätet framför tills jag fick kramp i armarna och så intalade jag mig själv "Jag ska inte dö nu, jag ska inte dö nu" hela resan.

This Is Africa


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag tycker det låter ganska likt när vi var i Ukraina. Vi åkte taxi obältade, åt hel småfisk (kanske inte du Moa men det fanns andra som gjorde det), minibussen vi åkte i både skramlade och säten satt lösa och spindlar fanns det i huset som vi bodde i. Burkskinka tror jag inte vi fick men gröt i stället för potatis...

2010-09-21 @ 21:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }