Min första flytt!

Min braiga värdfamilj flyttade till ett nytt hus sista dagen jag bodde hos dem. Eller de flyttade söndagen den 3:e april och jag åkte tidigt, tidigt på måndagen. Så jag hann sova i det nya huset! Häftigt, för jag har aldrig flyttat förr. Jag har alltid bott i samma gula trähus. Bodde ju i och för sig en månad i NZ, sex månader i detta hus och så bor jag även med min pojkvän här i Sverige men jag har aldrig flyttat mina grejer från gulhuset, alltså har jag aldrig flyttat tidigare.
 
Här är huset jag bodde i. Jag hade fönstret som är närmast på långsidan.



Möbler och min resväska åker upp på lastbilen



Mina möbler bärs ut


Jag är skitglad! (inne på mitt rum som börjar bli tomt)



Gibson monterade ner parabolen... (Parabol, hah, det trodde ni väl inte?)



Lunchpaus! Ingen har tallrik utan de äter nsima och någonting annat direkt från skålarna. Själv åt jag ris och köttfärssås från min egen tallrik och så passionsfrukter till efterrätt.


Nya huset och en av bilarna


Måste säga att jag tycker det gamla huset var mysigare. Men det kan ju också bero på att jag bodde där i sex månader och i det nya sov jag bara en natt (tre timmar). Det nya huset är i samma område så vi flyttade inte långt.

I miss my life in Malawi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }