Indoor Walking

Klockan 07 idag stod jag på en cross trainer och Indoor Walking-passet satte igång. 40 minuter svett och slit. Sedan direkt 30 minuter CXWORX och sen en noggrann stretch. Härlig start på dagen! Nu laddar jag med gröt med ägg i som är hur gott som helst.

En gammal bild på min proteingröt innehållande fiberhavregryn, rågflingor, linfrön, solrosfrön och ett ägg. Keso, lingonsylt och mjölk till.


Måste bara berätta om ett mördarpass jag var på i torsdags. Först och främst var mina ben helt döda från första början (hade kört benstyrka och morgonpromenad dagen innan). I skolan klappade jag till låren men det var som om benen inte svarade. Dirket efter skolan cyklade jag med de tyngsta benen jag någonsin upplevt till IKSU och gick på Indoor Walking. Längtade hem till sängen något så oerhört, men jag hade bokat passet så det var bara att gå.

Passet var 50 minuter långt och jag har bara varit på 40 minuters pass tidigare. Eftersom benen redan var döda tänkte jag ta det lungt. Jag skulle vara nöjd bara jag tog mig igenom dessa 50 minuter. Under uppvärmningen tappade jag kontakt med den högra rumpan och efter 10 mintuer kom mjölksyran till låren. Jag tänkte att det var kört och jag ville bara lägga mig ner på golvet som en degklump istället. MEN jag hade världens mest peppande instruktör som fick mig att bita ihop och köra TUNGT! Jag har aldrig kört så tungt tidigare. Svetten rann som aldrig förr och jag orkade igenom hela passet på ett grymt bra sätt.


Då jag cyklade hem kändes mina ben faktiskt mycket lättare. Kanske var det för att de var bortdomnade...

Kommentarer
Postat av: Denise

Härligt med mördarpass!! Blev peppad av att läsa om det! :):)

2011-12-06 @ 17:34:43
URL: http://deniseahlin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }