När man är trött, sliten och har noll energi är träning bästa medicinen

Den här dagen har bara sprungit förbi. Hej hopp och så var den slut! Började med kemilaboration i skolan från 8.30 till lite drygt 16. Den var inte särskilt svår, men det var himla mycket dötid att bara vänta.

Väl hemma kände jag mig som en zombie, var helt slut. Värmde lite mat och la mig i sängen med datorn och beställde några julklappar. Och så somnade jag ungefär en timma... Kravlade mig upp ur sängen drygt kl 19 för jag och min träningskompis hade planerat in att gå på bodypump 20-21.

Så här såg jag ut då jag var nyvaken innan träningen, helt utan motivation:


Jag hade aldrig i livet cyklat iväg till IKSU om jag nu inte redan "lovat" att gå. Därför är det så sjukt bra att ha någon att träna med för man vill ju inte svika sin träningskamrat.

På väg dit planerade jag att ta en plats längst bak i salen och softa mig genom passet. Men så blev det inte! Min kompis var redan där och hade tagit fram stepbrädan och allt och placerat oss i mitten längst fram. Längst fram! Ja, så det var bara att köra. Kul var det, jag fick en energikick och nu känns mina armar och rygg som betong. Hur skönt som helst ju!

Var tvungen ta kort när jag kom hem igen. Lite skillnad på känslan innan och efter träningen...

Pratar med mor och far och äter hallon, keso och kvarg.


Nu är det dags att hoppa i sängen så jag orkar med morgondagen. Då är det labb igen, gym (bröst, axlar) och så tar jag nog en sväng förbi gymnastikhallen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }