2010 blev 2011

Den sista kvällen på året 2010 spenderade jag, min pojkvän och mina kära volontärkamrater på en indisk restaurang. Maten var god, men jag åt nog lite för mycket för jag fick världens magvärk efteråt. Vi åkte sen vidare ut på krogen, men det var inte så roligt eftersom magen gjorde ajaj. Strax efter 12-slaget återvände vi hem.




HAPPY NEW YEAR!


En sammanfattning av mitt 2010
Jag började året med att ta bort blindtarmen i Nya Zeeland. Återvände hem till Älvsbyn där jag fortsatte på volontärlinjen vid Älvsby folkhögskola. Gjorde come back i gympan och tävlade SM där jag blev 4:a i bom (det var grymt nära att jag knep bronset), men det var sista gången jag hade gympadräkt på mig. Planerade volontärresan till Malawi och sökte stipendium/bidrag. Mamma och pappa blev med hund, busige Boris är nu en del av familjen. Det blev sommar och jag spenderade den mesta soltiden inne på Konsum. Åkte forsränning, var på bröllop och i augusti började min volontärtid i Malawi. Och där är jag nu, hej och hå! Volontärtiden går inte riktigt att sammanfatta för jag har varit med om så mycket och lärt mig massor. Det går helt enkelt inte att beskriva...

Att åka som volontär måste vara det bästa beslutet jag gjorde under 2010. Året innan var det att åka till Nya Zeeland. Det blir spännande att se vad som händer detta år...


2011 inleddes med ett kanelbullsbak. Micke var huvudansvarig, Gibson lärjunge och jag agerade åskådare och provsmakare.





Imorrn ska vi följa Gibson till en förlovningsfest. Det blir förmodligen inte roligt, men intressant skulle jag tro att det blir.


2011 är ett år i ovisshet för mig.
Känns bra och fruktansvärt.
Hjälp

Kommentarer
Postat av: Tony Berglund

Har ni sett vårat svar..? Du och Julia får jättegärna skicka bilder och lite text från Malawi-äventyret till vår sida alvsbyn.just.nu :-)

Sedan undrar jag om vi får länka till din blogg..?

Jag tror många frusna älvsbybor, norrbottningar och övriga svenskar som läser vår sida gärna skulle titta in för att få lite sol och värme plus intressant läsning.

Gott Nytt År och vänliga hälsningar från

Tony och Sterling.

2011-01-04 @ 17:25:52
URL: http://www.alvsbyn.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }