Nej, men oh så dumt att tanka full tank, då blir det ju ingen spänning då det är bensinkris

Micke har varit här i Malawi i fyra veckor och vi har hunnit med att göra en väldigt mycket tillsammans. Vi har rest runt en hel del och sett ett och annat. Då vi inte varit på resande fot, utan här utanför Blantyre, har vi bott i AYISE:s guest house. I vanliga fall bor jag hos värdfamilj, men det kändes enklare att inte bo där medan Micke var här. För här är det lite annorlunda "regler" för kärlekspar. Man håller till exempel inte handen, pussas inte offentligt och sover absolut inte i samma rum och verkligen inte i samma säng. Den enda gången man pussas offentligt är då man gifter sig, bröllopskyssen.


Idag på morgonen kom min värdpappa och Gibson till AYISE med bilen och hämtade upp mig, Micke och väskorna för att bege oss mot flygplatsen. Bränslemätaren stod på noll och lyste alamerande rött, men det hör till vanligheten. När människor tankar här tankar de bara cirka två liter. Min värdpappa ville dock inte riskera att få soppatorsk på väg till flygplatsen så han bestämde sig för att tanka.
Det var bara ett problem, bensinstationerna var också utan bensin. I hela Blantyre! Vi kom fram sent till flygplatsen och Mickes bagage var incheckat 10 minuter innan avgång.

50 minuter senare, då vi väntade på en beninsstation som hade bensin men som vägrade sälja den (de väntade på att priserna skulle gå upp för att tjäna mer pengar) fick jag ett sms av Micke att planet fortfarande stod på marken. Planet var tydligen för tugnt så de höll på att ta ut bränsle ur tanken för att få det lättare...

Mickes bagage, med mina saker, vägde 19.6 kg. Perfekt! Handbageget är dock alldeles för tungt, men det tror jag inte gör något. Mina saker i Mickes bagage är trägrejer och tyge
r. Förhoppningsvis är allt helt då han öppnar väskan sedan.

Dessutom har han två pangaknivar med sig. Det är inget vapen, utan ett redskap/verktyg som man bland annat klipper (hugger) gräs med. Tydligen så får man inte ta in dem i Sverige, så vi får se vad som händer då han landar på Arlanda. Och om någon som jobbar i tullen läser detta så skojar jag ju bara.


Bilder från Mickes första vecka i Malawi:


Vi jobbade för BAHASI och hämtade river sand. Där fanns det några pojkar som gärna ville vara med på bild.




Sedan var det julfest på BAHASI. Jag ser vitare ut än nånsin och dansar glatt med Susanna och de andra kvinnorna.



Nu är dock internet för långsamt för bilduppladdning, så här blir det stopp. Det blev visst bara bilder på mig och ingen på Micke, men jaja...


Kommentarer
Postat av: Micke

Haha. Nej inte mycket bilder på mig inte, men det var en bra fotograf iaf :)

2011-01-12 @ 11:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }