Food is too good

Datorproblem till tusen... Först så har jag varit utan internet i cirka en månad, sen så går inte min dator igång.. Jag trodde den var död på riktigt igår, men idag återuppstod den mirakulöst dock utan internet.

Lånar Susannas dator nu och därför blir det inga bilder.

Idag, tidigt på morgonen, lämnade Joel oss för Sverige. Lite dålig stil tycker jag... Vill ju att han ska vara kvar här och hålla ordning på oss allihopa. Vi sa i alla fall hejdå igår, kramades och hade en liten bbq. Nu borde han vara i Lilongwe, Malawis huvudstad, för att sedan hoppa på ett plan till Sverige (Johannesburg-Frankfurt, Stockholm) imorgon. Är lite avis, har en hemlängtan som pendlar upp och ner hela tiden. Saknar inte familjen direkt (förlåt mamma och pappa), men jag saknar Boris (hunden), Micke och att cykla men framförallt så saknar jag maaateen. Det är helt sjukt så mycket jag saknar maten.

Då jag skrev detta ovanstående skrev jag hela tiden missar iställer för saknar. Måste ju bero på att jag tänker engelska, I miss the food so muuch! Ändå pratar jag svenska varje dag. Jase...
  

Nu har snälla Susanna gjort kladdkaka och jag som redan har magen full med mangopaj. Ikväll blir det bbq igen! Men denna gång hos en väldigt trevlig indisk familj. Och till frukost åt jag kokt ägg på svenskt hårdbröd. Vilken bra matdag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mat är gott, men försök att fokusera på annat!

2011-01-20 @ 15:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }