MuskelMoas återkomst

Nu har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att träna. Har gjort mig en träningsdagbok och ska försöka fylla i den varje dag.

'
Som ni ser fyller jag i både träning och "dålig" mat. Eftersom jag måste skriva upp allt "dåligt" jag stoppar i mig äter jag mindre sånt. Igår hade jag inte kommit på denna briljanta idén och därav pizzan och glassen. (Men egentligen så var det Mickes fel, alltså pizzan och glassen).

Började då idag med gång/jogg. Tog på mig knäskyddet för jag vill inte att det ska slita till igen och så gick jag 1 minut och joggade 1 min. Höll på i 24 minuter och det gick hur bra som helst (totalt var vi ute och gick i cirka en timma). Min vänstra vad förvandlades dock till ett träben men det gick faktiskt lättare att jogga än att gå. Ska börja väldigt lungt nu och sen ööööka.
Jag har världens bästa löparskor! Ingen klumpig gympadojja utan en sko med barfotskänsla. Hunden var också ett bra hjälpmedel.

Nu är jag himla taggad. Om ett år ska jag återigen bli MuskelMoa. Med tanke på vilken form jag är i nu antar jag att det tar ett år av träning att närma mig där jag en gång var.

Därför har jag trollat fram en ny kategori - Träning.



Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad du är duktig! jag är så himla lat, jag orkar aldrig träna, blir bara nån gång och sen blir jag less :(

2011-06-08 @ 00:01:31
URL: http://maliinnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }