Bänkpress för nybörjare

Jag är så glad för det gick bra på gymmet idag! Det var bröst och rygg som stod på schemat vilket betyder bänkpress.

Har bara kört bänkpress en gång tidigare här i Umeå och innan dess provade jag för första gången 2-3 gånger i somras. Förra bröstpasset körde jag 3 set på lutande bänk i smithen (ställning med fixerad skivstång) på 40 kg och 8 reps. I somras vill jag minnas att jag provade 50 kg så idag testade jag det. Var skitnervös innan att jag inte skulle klara det, men det gjorde jag!

50 kg - 6 reps
50 kg - 6 reps
50 kg - 7 reps

Fick dock lite pass på sista...

Kul! Nästa gång blir det nog bänkpress som vanligt utan smithen. Så det ska bli spännande att se hur det går då. Kan ju ingen teknik än och vet inte riktigt hur jag ska göra...

Idag blev det också bodybalance. De är en ny koreografi nu som passar mig helt fantastiskt bra! Det var mycket rumpstreching vilket jag behöver.

Imorgon har jag tänkt gå på Indoor Walking och CXWORX, eftersom jag inte tar mig ut på promenader passar Indoor Walking mig bra. Man står då på en cross trainer i 40 minuter med en instruktör som puschar på. CXWORX-passet är direkt efter så då är det ju lika bra att gå dit också. Det är ju grymt bra träning med egen kroppsvikt och sånt gillar jag.


Nu är det dags för en banankaka och lite plugg!

Kommentarer
Postat av: Twins

Hej =) vi har varsin garderob men lånar alltid kläder av varandra ;)

2011-11-23 @ 22:51:06
URL: http://beckaliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }