Dagen i mat

Idag åt jag min proteingröt till frukost. Hur gott och mättande som helst!

Till lunch blev det äckelsoppa som jag gjorde i torsdags. Det är morötter, potatis, lök, vitlök, cayennepeppar, spiskummin, buljong, röda linser och vatten. Och sen en mixerstav till det... Egentligen smakar den gott, det är bara konstistensen jag inte gillar. Jag tänker bara på barnmatspuré och får kräkreflexer. Det hade nog varit bättre om det varit något slags tuggmotstånd som till exempel rivna morötter.


Idag åt jag soppan med stekt bacon, soltorkade tomater och en klick matlagningsyoghurt kryddad med curry och lite annat. Då gick soppan faktiskt att äta helt utan uppstötningsreflexer.


Har pluggat ett stund i skolan idag och dit tog jag med mig en blandning av hallon, banan, keso och kesella. Jag använde mixerstaven där med, mest för bananens skull. Jag tryckte i mig nästan en full matlåda!


Helt klart ett av de bästa och godaste mellanmålen. Perfekt när jag sen cyklade direkt till ett träningspass från skolan. På IKSU testade jag Total Training för första gången och det är något jag ska fortsätta med.

Hemma från träningen såg jag ett fat med lussekatter och pepparkakor stå framme i korridorsköket och jag högg in direkt. Men lussekatter ger väl bra energi för återhämtning efter träning, eller?


Till middag blev det äckelsoppan igen. Även denna gång med tillbehör som bacon och soltorkade tomater.
Nu är det bara en portion soppa kvar och sen är det över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }