Pissväder och pissfärgad soppa

Har inte föreläsning förrän kl 13 idag, men ingen sovmorgon för det. Jag och en klasskompis gick ner till stan och inventerade matvarubutiker för Naturskyddsföreningen (vi är båda medlemmar i Naturskyddsföreningen). Gick hemifrån 8.20 och var hemma och såg ut som en dränkt katt 11.40. Så vi var igång ganska länge, synd att det regnade och blåste så fasligt mycket.

Det var skönt med en värmande soppa i magen då jag kom hem. Eller gryta kanske jag skulle kalla det.

Vatten, kokosmjölk, buljong, lök, curry, bulgur morötter, paprika, blomkål och vit fisk.


Första gången jag gör en fisksoppa/-gryta och ååh så gott det blev.
Jag ska nog bli en kock i mitt nästa liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }