Udda mellanmål

Blev så sugen på något sött nu på kvällskvisten, men godiset sen tidigare är redan i magen och mer finns det inte. Men då kom jag på att jag hade vitkålssallad i kylen sen igår. Så sallad fick det bli. Egentligen är jag nog mest sugen på att äta någonting, det spelar nog inte roll om det är sött bara jag får något att äta på.


Jag har aldrig gjort sallad av vitkål tidigare. Eller i Malawi gjorde jag det, för där var det den bästa salladen som finns. Men här i Sverige gör jag aldrig det, förutom nu då. Vitkål, tomat, morötter, rödlök, salt och peppar. Gurka kan man ju också ha, men det känns så himla dyrt för så lite näring så den ratar jag. Vitkål är det för övrigt jättebra pris på, så åk och handla!

Tidigare idag efter godiset och innan middagen var jag fortfarande sötsugen, men också lite småhungrig. Så då blev det en finn crisp med ädelmjukost. Superdupergott! Alltså den där ädelosten måste jag snart ha förätit mig på. Kanske inte den godaste mögelosten, men så praktiskt att ha i tub och så håller den sig typ hur länge som helst.


Men jag ska inte köpa den mer. En aluminiumförpackning kan ju inte vara bra. Okej, den går att återvinna men ändå. Vill jag ha ädelost så ska jag köpa "vanlig" och det kommer jag ändå inte göra för det tycker jag är för lyxigt dyrt för mig. Jag får passa på då jag åker hem för i mammas och pappas kylskåp brukar det finnas goda ostar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }