Kul mat

Något som jag verkligen gillar att roa mig med förutom att träna är att handla mat. Jag tror detta intresse kommer från att jag sommarjobbar hemma på Konsum. Jag gruvar mig dock alltid för att cykla till affären men då jag väl är där kan jag strosa omkring nästan hur länge som helst.

Här på ICA Mariehem har de så roliga varor som jag aldrig sett tidigare. Idag kom jag hem med bland annat tahini (sesampasta) som hade flera olika miljömärkningar, ekologiska sojabitar, organiskt te, en sorts bar och så bara vanlig juice. Nu ångrar jag att jag köpte juicen. Handlar i vanliga fall aldrig jucie, men nu var det extrapris och jag föll för REA:n. Typiskt.


Den där Raw Bite innehöll bara frukter och nötter. Helt organisk och god var den också. Synd att alla roliga varor ska vara så dyra... Sojabitarna har jag aldrig provat förr, men jag inbillar mig att de ska vara nyttiga och samtidigt bra för miljön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }