Lite dyrare, men så mycket bättre

Det blev att vara i skolan två timmar idag.
Universitetet är bra.

Just nu jobbar vi med grupparbeten. Min grupp har om ekologiskt lantbruk och jag har blivit väldigt inspirerad både från studiebesöket vi gjorde förra veckan och från det jag läst mig till själv. Jag var nyss iväg och handlade och då blev det:
- ekologiska bananer
- svenska äpplen (fanns inte ekologiska)
- blodpudding (fanns inte ekologiskt)
- ekologisk mjölk
- ekologisk A-fil
- naturgodis (fanns inte ekologiskt)
- ekologisk bacon
- ekologiska ägg

Synd att inte min butik har filmjölk och turkisk yoghurt som ekologiska alternativ. Jag får helt enkelt vänta med inhandligen av det tills nästa besök på stormarknaden.

Ekologiska kalvar


Vissa tycker att det är för dyrt med ekologiska produkter och handlar därför andra alternativ men sedan så kan man gå ut på krogen och dricka öl. Det handlar bara om att prioritera.


Köp KRAV-märkta produkter - det är sååå mycket bättre. Det är bättre för klimatet, innehåller färre tillsatser (bättre för dig), bättre för miljön, bättre för arbetarna och bättre för djuren.

Om fler handlar ekologiskt kanske fler börjar producera enligt KRAV:s regler och det kanske sker det en prissänkning.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är bra Moa! :D tror jag ska ge mig ut och köpa lite KRAV-märkta bananer :D

2011-09-27 @ 19:24:54
URL: http://maliinnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }