Kvällsmat, morgonmat och lunchmat

Igår hittade jag både gammal keso och gamla ägg i Mickes kyl, så då blev det en hallonpaj. Jag bara blandade ihop ägg, keso, vaniljpulver, en nypa socker och hallon i en skål och så tjoff i en form och in i ugnen. Enkelt, ganska gott och väldigt nyttig om man inte äter glass i stora lass till.

Hallonpaj och gräddglass


Till frukost idag hittade jag ett recept på nyttiga "muffins". Jag blandade ihop ägg, mjölk, spenat, tomat, grillkrydda, salt och cayennepeppar. Tyvärr smakade det inte gott alls...

Äggmuffins, te och fil med apelsin, linfrön och allbran


Lunchen blev dock lyckad med hemmagjord pizza. En med tomatbas och en med pestobas. Jag tyckte nog den med pesto var godast medan Micke gillade tomat- och currypizzan bättre.

Ekologiska krossade tomater, curry, kyckling, paprika, champinjoner, banan, fetaost, pesto, lök, sallad,
ekologisk banan och zucchini
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }