Pajpajpajpaj

Nu är jag förhoppningsvis på ett tåg på väg mot Leksand. Ska vara gymnastiktränare där hela helgen lång... Datorn får stanna hemma. Om jag får någon tid över tänkte jag ägna den till cell- och mikrobiologi.

Tänkte bara bjuda lite matinpiration igen. Denna gång på ett god och billig paj. Själv fick jag inspiration från Skippa nudlarna.


En morotspaj alltså. Jag gjorde pajdegen av smör, vatten, dinkelmjöl (fullkorn), grahamsmjöl och salt. Förgräddade den en stund och undertiden stekte jag morötter med oregano. I med morötterna bara och en äggstanning av ägg, mjök, keso och svartpeppar. In i ugnen i cirka 15 minuter och sen är det klart!

Hur enkelt som helst och hur gott som helst. Dock inte så mättande. Jag åt upp pajen på tre måltider. Men då man vill ha en lättare lunch/middag så är denna paj perfekt för en morotsälskare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }