Matglad

Jag som skulle plugga sitter liksom bara här och tittar på alla papper... Har just nu en middagspaus i tittandet. Ska försöka utveckla tittandet till något lite mer produktivt senare.


Igår lagade jag köttfärs i kokosmjölk med morötter, lök, champinjoner, röd currypasta och lite sånt. Så det äter jag nu med broccoli till. Och sen blev det cirka sju matlådor av kalaset, men då med ris till, och det flesta fick åka in i frysen.

Idag har jag också lagat mat. Det blev lax med pesto och mozzarella. Gjorde matlådor av det på en gång och stoppade in i frysen. Vissa lådor med ugnsbakade morötter och rödlök och vissa med ris och lite av morötterna. Dessutom lagade jag kyckling för bara någon dag sedan som jag också ordnade i matlådor.

Lax med pesto och mozzarella, det enklaste man kan göra


Och hur gott som helst!


Så nu är frysen full med 13 matlådor och i kylen står det tre. Ändå är jag sugen på att laga mer. Har korv som jag skulle vilja tillaga och så har jag flera goda bonjúrostar som jag skulle vilja göra en smarrig sås till kycklingfilé.

Eller vill jag bara laga mat för att slippa plugga?
Antagligen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }