PT och PB

Idag persade jag i bänkpress! Wiho! Har väl länge känt att jag kan mer än vad jag tidigare tagit, så jag höjde med 10 kg bara sådär. Från 50 kg till 60 kg.

Visserligen körde vi på lutande bänk, med huvudet lutandes nedåt, men jag hade förmodligen klarat det som vanligt också. Kul! Men om jag verkligen skulle vilja sätta PB:n så skulle jag säkert kunna öka ännu mer nästa gång. Men jag vill först bli säker på min sak och få in tekniken. Skynda långsamt.

Träningspasset idag var annars väldigt speciellt för idag hade vi en personlig tränare. En klasskompis ställde upp och agerade PT på vårt bröst- och ryggpass. Det var skitkul och jag nästan studsade fram mellan övningarna.

"Vad ska vi göra nu?", "Hur mycket tror du jag kan ta?", "Gör jag rätt nu?", "Orkar jag mer tror du?"


Skulle ju vara drömmen att ha en personlig tränare. Eller i alla fall träna med någon som är väldigt kunnig på styrketräning och vet vad han/hon gör. Helst också någon som är starkare och orkar passa. Jag har ju i och för sig Micke, my boyfriend, men han bor ju ganska många mil bort. Han får istället agera träningsrådgivare på distans.

Ja, jag kan ju säga att gympasset tog... Jag var helt galet slut efter bröstövningarna. Däremot är jag grymt dålig på att få kontakt med ryggen min.




Kommentarer
Postat av: evve

Vi ska vara där över dagen, vet inte hur mycket vi får gå runt själva och titta men annars kanske du skulle kunna visa runt lite? :D Skulle vilja kolla på konsthögskolan. ELLER så kan jag äta lunch hos dig!

2012-01-25 @ 20:31:17
URL: http://evelinasworldofgreatness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }