Inte samma sak, men båda är bra

Jag hyrde film idag på jobbet. Efter att jag läst på baksidan om vad filmen handlar om:
 
Micke: Att du till och med lyckas hitta filmer om ekologiska saker
Moa: Men det är väl inget om ekologiskt i den här?
Micke: Ja, men han skänkte ju pengar till välgörenhet och så...
Moa: HAHAHAA! 
Micke: Men det är ju som samma sak...
Moa: HAHAHAHA! 
 
 
Kanske ändå inte så konstigt att han får för sig något sånt, alltså ekologigrejen, eftersom jag tar upp ämnet (ekologiskt, miljö, åtevinning etc) mest hela tiden. 
 
Till exempel efter jobbardagen då jag hade packat upp bananer och berättade hur äcklig jag kände mig om händerna. Det kändes nästan som om all besprutning började fräta i händerna. (De ekologiska bananerna var det dock inga problem med att packa upp). Eller idag då Micke berättade att de hade ätit abbore på jobbet tidigare. De hade lindat in den i folié och lagt den i elden. "Vad gjorde ni med folién sen", var min första fråga. Dumt nog var det någon som hade kastat den på elden. 
 
Jag blir så himla upprörd över sådant. Och lite ledsen. Att inte folk har kunskap eller bryr sig om att ta hand om naturen. Det borde vara ett obligatoriskt ämne i skolan och skulle kunna heta Hållbar utveckling. Och då jag ändå är inne på skolan så borde det också vara obligatoriskt med en kurs under gymnasietiden om privatekonomi. Tydligen verkar ju inte förstå att sms-lån är skit. Men det är ju mycket mer än så man skulle behöva gå igenom inom privatekonomin. 
 
 
Men tillbaka till miljön. Jag har sagt det förr, om det är något du ska återvinna så välj metallen och glöm inte att aluminiumfolién hör dit. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }