Sjukmaten

Här kommer några lunch- och middagsbilder. Mitt liv kretsar ju i stort sett kring mat och träning, men just nu får jag inte träna så då blir det bara mat då.

Alla bilderna här är från då jag var sjuk och varken orkade handla eller laga mat. Då är det perfekt att ha färdiga matlådor i frysen.

Bulgur, yoghurtsås och en vegetariskt kompott direkt från frysen. Ingen höjdare, men det funkar.


Lax med pesto och mozzarella, ungsbakade morötter och micrad broccoli. Direkt från frysen.


Lyx med gorgonzola, citron och yoghurt. Pressad potatis till det.
Detta lagade mamma då hon var här. Supergott!


Också då mamma var här. Mormors goda räksoppa, mammas goda hembakta bröd och
den sista biten av den goda julosten som jag hade kvar.


Denna mat var så grymt mycket bättre än den jag fick då jag låg på sjukhuset. Om jag hade fått ligga kvar där hade jag nog aldrig blivit frisk. För det första gick maten knappt att äta och för det andra så hade man inget att göra än att ligga i sängen. Inget man blir piggare av direkt. Det borde finnas balkonger på varje avdelning så att man lätt kan ta sig ut och bara ta några andetag frisk luft. Jag tror att patienterna skulle känna sig friskare då mycket snabbare. Ja, och så borde maten vara ätlig också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }