Nämen, inte mat och träning igen...

Idag har det varit en grym träningsdag! Det blev dock ingen morgonpromenad eftersom jag började ganska tidigt idag och bara sov fem timmar.

Men sen! Ja minsann, då kom jag igång! Jag var bara tvungen sova en timma först... Det blev fysträning i en timma och 20 minuter och det var galet jobbigt idag. Fysträningen har först en uppvärming, sedan styrkestationer, konditionsstationer, ruscher, lite hopp och studs och sen en kort avslappning. Svetten rann, hjärtat dunkade och jag flåsade som en hund.

Direkt efter fysen:
Moa: Du, jag är nog lite knäpp men jag tycker vi ska gymma. Så har vi liksom gjort bort det...
Träningsvännen: Okej!

Åh, jag är så glad att jag har min träningskamrat. Hon är grymt lättövertalad och går med på nästan allt. Ja, så gym blev det! Axlar, biceps, triceps och en liten bonus för ryggen. Vi fick ihop en tretimmarsträning. Gryyymt! Sen är hon en hejare på att puscha på och öka vikterna också.


Då jag kom hem fyllde jag på magen med fil, banan, musli och en smörgås med ost på. Tänkte egentligen äta ett kokt ägg istället för mackan. Hade kanske varit bättre... Meeen jag var inte äggsugen.


Det är så kul att träna, för då får man äta så mycket! Höhö! Eller så är det jag som har fått allt om bakfoten. Men om man till exempel morgontränar så måste man ju äta frukost både innan och efter passet istället för att ligga kvar i sängen och bara äta frukost en gång...


Och så måste jag ju bara visa denna förtjusande lasagne. Det blev verkligen jättegod, men vi hade lite olika uppfattningar...

Moa: Har jag sagt vad jag har i min lasagne?
Micke: Näe...
Moa: Det är ingen köttfärs och det är inga lasagneplattor.
Micke: UUUÄÄÄÄHH! Då är det ju bara sånna där linser ju...

Istället för köttfärs använde jag mig av röda linser, krossade tomater med chili, morötter, lök, aubergin.
Istället för lasagneplattor använde jag spuash och istället för ostsås blandade jag kvarg, matlagningsyoghurt
och fetaost som jag smetade på högst upp. Lasagne kanske är fel ord egentligen...

Ja, så var det detta tjat om mat och träning igen. Men det är det som gör mig så himla glad och det är det som jag ägnar mest tid till.
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }